beetje laat... sorry (niet echt) - Reisverslag uit Groléjac, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu beetje laat... sorry (niet echt) - Reisverslag uit Groléjac, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu

beetje laat... sorry (niet echt)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Juli 2007 | Frankrijk, Groléjac

Hallo dan menschen.
Exuus dat het zolang heeft moeten duren voor er weer bericht van mijn kant komt.
Reden ervoor zijn zowel finacieel (innet is duur), onhandigheid (Frans toetsenbord) en gebrek aan een vaste plek om te kunnen schrijven (2 keer van camping gewisseld).
Maar nu ben ik dan op de plek waar ik de rest van het seizoen blijven zal (begin september).

Na een smsje van mij naar de Area Manager een aantal weken terug, is het besluit genomen om mij over te plaaten naar een andere camping. In eerste instantie een goed besluit al was de reden ervoor wat minder. In het kort, ik was niet tevreden nog compatible met mijn site superviser. De reden daarvoor lag aan het gebrek aan training van hem door Canvas en een persoonlijkheid die niet met de mijne samen ging. Omdak ik het onzin vond om daarover naar huis te gaan, heb ik gevraagt om naar een andere plek te gaan, waar ik mijnzelf nuttig kon maken en mijn tijd uit kon zitten.
Op maandag 2 juli ben ik verhuist naar de camping La Polombiare (spelling daar gelaten) om daar te helpen voor een week tot daar een nieuwe courier heen ging. Het was ongeveer halverwegen het seizoen en een hoop van mijn mede groeps genoten deden maar een half seizoen en gingen dus naar huis. Daarbij het grote personeels tekort, was de verplaatsing van een "competente courier" geen ongewenste gebeurtenis. Ik zou de 15e uiterlijk worden opgehaalt om naar Les Granges te gaan (mijn bestemming) en misschien nog wel eerder. Nu was ik allang gestopt met het hopen op "eerder", maar om te moeten wachten tot de 24e was zelfs voor mij een verassing. Een van de klanten zei zelfs voor de grap dat ze wel even de Area manager zouden bellen om te zeggen dat ik maar snel verplaatst moest worden.
Ik zou in eerste plaats wachten tot een gozert met de naam Andrew op zou komen dagen, er was zelfs al een rooster en alles klaar, toen het bericht kwam dat hij zich had terug getrokken. Het bericht dat ik langer moest blijven kwam niet als een verassing, ik had zelfs nog niet eens een begin gemaakt met inpakken.
Toen dinsdag ineens de telefoon ging met Sean (area manager) aan de andere kant die mij dringend moest spreken dacht ik dat er misschien een klacht was gekomen (al weet ik niet waarover) of er iets ernstigs gebeurt was. Het was slecht een vraag of ik het erg vond om mijn spullen te moeten pakken om nog die zelfde middag naar Les Granges te vertrekken. Daar ik bezig was het zich op het vervangen van zown 20 gasflessen -_-' was ik niet echt in de bui om nee te zeggen. Ik was in een kleine 15 min volledig ingepakt en klaar voor vertrek. Al wat er nog te doen viel was wachten op de "taxi". Emma, de super van mijn nieuwe site zou mij op komen halen. In de tijd die ik zat te wachten heb ik 13 gasflessen vervangen, 3 zonnenstoelen en 12 ligstoelen... om een idee te geven van de periode die ze verstaan onder "in a little while".
Alles is goed gekomen. Ik ben veilig aangekomen, heb de eerste 10 cleans en 3 onderhouds klussen er alweer opzitten en heb gisteren in mijn halve vrije dag een hangmat gemaakt (nog niet helemaal perfect) een pickinck tafel inmekaar gezet (lag er pas 2 maanden) en heel hard lopen balen dak nie 't zwembad in kan duiken. Dit laatste zalk ffies toelichten.
Op Polombiere hebben ze zown groot klim ding, met van die touwen enzo... in de vorm van de eiffeltoren. Ik was met een uitdaging bezig om ondersteboven een rondje te maken in de basis van dat ding. Geen probleem, best grappig eikg ook nog en heb er Magum White aan overhouden, plus een dikke Rope Burn op m'n linker been.
Terwijl ik aant klimmen, hangen, dingus was, dacht iemand leuk te doen door te gaan schudden en springen, waardoor m'n linker voet slipte en mijn, uhm... achilles zegmaar, de klap en schaaf opving. Ik merkte het pas goed de volgende dag, toen ik m'n sok probeerde aan te doen. AUW!.. een stuk vel van paar centimeter weg en een flinke blauwe plek (die alweer geslonken is gelukkig). Op advies ben ik naar de apotheek gefiets gisteren om bio-gaas te halen zodat de boel snel weer heelt enzo. Probeer dat maars int Frans... gelukkig was er een woordenboek en iemand die 12 woorden engels sprak en zijn we er goed uitgekomen. Mijn been heeft een mooie speciale (dure) pleister diek iedere dag moet vervangen nadak de wond heb gesprayt met een of andere spray (prikt niet stond er op.. nee.. jeukt alleen als de nete!).
Dit houdt alleen helaas ook in dat ik niet kan gaan zwemmen en dat is wel jammer daar het vandaag mijn vrije dag is.
Maar het heelt lekker, gisteren en vandaag zoveel mogelijk gewoon onbedekt gelaten, lekker luchten en ik moet zeggen dat het al een stuk beter voelt (tot ik er tegen aan knalde met m'n karretje, maar goed).
De camping bevalt goed, persooneel weet wat ze doen, begeleiding is goed eerlijk en nuttig. En de mensen van de camping zijn behulpzaam en aardig (al is het taal verschil soms wat lastig).
Emma de super is naar huis voor een bruilofd en komt maandag weer terug. Ze heeft beloof veel Cadburry chokola en PG-Tips thee mee te nemen ^^
'st wel zown beetje weer... ik ga ff lekker mario spelen :P
moet oefen zodak Emma kan verslaan zodat zij moet betalen voor het vlees van de BBQ maandagavond.

Toeidels enzo...
Hans

  • 27 Juli 2007 - 19:17

    Tal:

    Haaaans! wat fijn weer van je te horen (:
    Wat een drama allemaal in Frankrijk, kom toch eens terug! Ben stiekem wel een beetje jaloers :D

    Kusje op je been (ieuw)
    liefs

  • 27 Juli 2007 - 21:27

    Pappa:

    Hoi Hans, Fijn te horen dat je mijn tips nog opvolgt ook. Ik hoop dat je het van nu af aan beter naar je zin hebt. Dat je Emma al om PG tips hebt gestuurd zegt al genoeg denk ik. Tor september

  • 29 Juli 2007 - 12:48

    Roosje:

    hej broer,

    ben nog steeds aan kijken of het langskomen lukt, denk het niet aangezien de vakantie voor mij bijna is afgelopen, ik laat het je nog weten.

    Veel plezier nog en geniet van chocola en thee

    xxx roosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Groléjac

Hans

Nieuwe uitdaging! Italië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 11443

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 07 Oktober 2018

Frankrijk 2018

16 April 2017 - 31 Oktober 2017

Italië

12 Mei 2007 - 05 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: