Just another day - Reisverslag uit Lido di Pomposa, Italië van Hans Linden - WaarBenJij.nu Just another day - Reisverslag uit Lido di Pomposa, Italië van Hans Linden - WaarBenJij.nu

Just another day

Door: Kees?

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 Juni 2017 | Italië, Lido di Pomposa

Hoi mensjes..
Ik zal je zeggen, vandaag was een verdamste lange en vermoeiende dag :o
We hebben met 3 man, 31 checkouts gedaan, daarna 21 cleans er doorheen gejaagd en daarna weer 24 nieuwe families in gecheckt..
Poeh.. eerste checkout was om kwart voor 7 vanmorgen, laatste fam kwam half negen vanavond aanzetten.
Pittig pittig, maar we hebben het mooi voor elkaar gekregen en vrijwel geen ongetogen woord gevallen ^^

Vorige week heb ik voor toerist gespeeld (eentje die voor dichte deuren staat wel helaas) (blijkbaar zijn meeste musea hier op maandag dicht) door naar de Abdij van Pomposa te fietsen. Mooi tochtje wel, km of 20 schat ik, dus prima te doen. Jammer dat de bijbehorende bieb gesloten was op maandag, nog maar keertje terug gaan :)
Toen dacht ik, kom, fietsen we gewoon naar het natuurpark verderop, doen we daar rondje :)
Uhm, jah, moe je wel de ingang vinden.. uiteindelijk vrijwel helemaal omheen gefietst, zag een bordje met Goro, en toen eentje met Gorino, en toen hield het pad op.... kon ik mooi weer helemaal terug trappen...
Uiteindelijk toch mooi 74km weggetrappelt:) lekker verbrand op de armpjes en het plekje op mn voorhoofd wat niet door mn pet werdt afgeschermd xD

Woensdag staat er een boottripje op de planning, blijkbaar hoorde dat bij een museum kaart die ik gekocht had in Commachio vorige week.
Ohjah,naar Commachio geweest vorige week.
Klein ventetie noemen ze het... meh.. mini eerder.
Museum was wel aardig, helaas ben ik Museon en Archeon gewent en weet ondertussen wel hoe de Romeintjes hun potjes versierden en bootjes in elkaar zetten. Maar de airco was zeer welkom en het is een goede aanrader voor onze gasten.
Commachio zelf is wel een leuk stadje om beetje rond te kijken, heeft wat mooie plekjes.
Een ding waar ik zeker nog eens terug ga, dit keer met goede camera, is de deels ingestorte en verlaten Monastero di Sant'Agostino. Mobiel maakt redelijke plaatjes, maar ik mis de kwaliteit van mn Kanon.
Als je plaatjes wilt, geef een gil, krijg je link naar album :)

Ohjah, bootje, iets onder Commachio ligt een mooi stuk natuurgebied, beetje zoals Flevoland zou willen zijn :)
En daar heb ik blijkbaar een rondtripje geboekt, ben zeer benieuwd, als het goed is zitten er ook Flamingo's, al zijn ze wel wit, iets met hun dieet.


Wel iets om op te letten, er zijn niet heel veel fietspaden in deze omgeving, lokaal wel het een en ander maar tussen de grotere steden vrijwel niks.
Dit betekend dus dat je over de openbare weg fietst. 30km, 50km, 70km wegen, je ziet overal mensen op tweewielers rondtrappen. Niet echt heel fijn als er een file aan vrachtwagens langs komt... Iets om op te letten dus :)

En nu ist tijd om maar es een tukkie te gaan doen, morgen weer 9 nieuwe families erbij, betekend ook weer 9 acco's klaar maken voor betrekking.
Adios en de mzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Nieuwe uitdaging! Italië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11422

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 07 Oktober 2018

Frankrijk 2018

16 April 2017 - 31 Oktober 2017

Italië

12 Mei 2007 - 05 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: