Dag... eentje ergens in de 3e week denk ik. - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu Dag... eentje ergens in de 3e week denk ik. - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu

Dag... eentje ergens in de 3e week denk ik.

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 April 2018 | Frankrijk, Agde

We zijn lekker onderweg hier eigenlijk. Ondanks dat we maar op een plek blijven.

Het schoonmaken is altijd iets waar je je doorheen moet werken en ook dit jaar komt dat met z'n momenten dat je grote plekken met schimmel zit weg te schrobben en je aan jezelf vraagt... waarom vond ik dit een leuk idee om te gaan doen?

Maar die momenten gaan ook weer voorbij :)

Ik heb leuke collega's hier en op de camping hiernaast en we hebben samen lekker moppermomenten over de staat van de mobiles. Vooral mijn mede courier van deze site heeft de neiging om steeds de meest beschimmelde schoonmaakklussen te vinden, eigenlijk heel knap maar ook zwaar demotiverend kan ik me voorstellen.

Maar nog 2 weken en dan zijn we helemaal klaar met de grote schoonmaakactie en kunnen we gasten gaan ontvangen! Daar heeft iedereen zin in en daar werken we ook naar toe.

Ondertussen porberen we een beetje de omgeving te verkennen.

Laatst dachten we om *even* naar Beziers te fietsen... dat viel.. uhm.. zwaarder dan gedacht.

Het is ongeveer 30 kilometer, wat opzich nog wel meevalt maar de Fransen hebben (in die richting iig) nog niet echt door hoe een fietspad zou moeten werken.

Soms fiets je over de weg, wat ik prima snap, soms is er een heus fietspad, wat nog beter is maar soms is het gewoon een strookje op de stoep wat dan blijkbaar het fiets pad is.

En ook dat zou prima zijn als daar dan ook rekening mee gehouden zou worden. We troffen met regelmaat een paaltje, reclamebord en andere dingen aan die midden op het pad stonden. Of het pad is zo smal dat je er eigelijk niet over kan fietsen zonder de muur te schrapen met je stuur.

En dan de Fransen zelf nog, auto's, vuilnisbakken, bergen aan troep, of gewoon in de weg lopen en niet door (willen) hebben dat er fietsers langs willen.

Al met al een lekkere trek gemaakt toch nog, tot we ook weer bedachten dat we ook nog terug moetsten. Het was ondertussen steeds meer gaan betrekken en we hadden al een flits of 2 gezien in de donkere wolken.

Dus, weet je wat, dan nemen we de trein terug, puik plan toch?

Ja.. alleen dat die Fransosen NOG STEEDS aan het staken zijn.

Jah.. waren we even vergeten. Dat was even jammer.

Dan de bus, komt ook stuk in de goede richting. Maar nee, geen fiets in de bus, zelfs niet een lege en omdat er staking is.. nee nee.. dat kan niet.

Dan was het de keuze, een taxi of terug fietsen.

Tis een Taxi geworden, of eigenlijk 2, omdat de fietsen mee moesten.

Dat was grappig, is een half uurtje met de auto, het was een goeie 2 en half uur fietsen.

De trein doet er overigens 10 min over.

Vorige week was ik ook een stukje gaan fietsen, beetje omgeving bekijken en weer even wennen aan het zelf moeten peddelen op de pedalen (A).

Vond ik toch een prachtig mooi, goed onderhouden, breed en rustig fietspad dat richting Séte gaat.

Sanitair om de zoveel tijd, opgangen naar het strand, hier en daar een stalletje met wat te drinken of eten. En een fijne zijwind, zodat ik daar terug ook profijt van had :)

Was uiteindelijk een kilometer of 20 naar Séte (het begin, niet het centrum) maar was zeker een lekker stuk, geen rare weggetjes of dingen midden op het pad.

Toen ik terug was merkte ik wel dat een winter stil zitten toch wel z'n effecten achterlaat qua conditie ;)

Maar dat komt wel weer goed denk ik zo.

En verder.. tjah, tis momenteel nog een hoop poetsen en schrobben en stofzuigen.

We leven nu nog in een mobile op "ons" deel van de camping, waar straks de gasten verblijven. Over een week ofzo gaan we aanstalte maken om naar onze eigen leef-mobile te gaan, deze staat aan de andere kant van de site, wat wel lekker is, staan de gasten niet steeds aan je deur te kloppen voor elk klein dingetje. Nadeel is wel dat je wat lander onderweg bent als je wel naar ze toe moet maar dat is het wel waard.

Onze mobile staat dichter bij het strand ook, al kunnen we er niet direct komen, althans, ik heb nog geen pad gevonden, nog niet.

Zodra we daarheen gaan wordt het weer lekker knutselen ^^

We krijgen waarschijnlijk geen terras, alleen een trapje, dus gaan we gewoon zelf eentje maken!

Er is in een storm hier op de site paar weken terug het dak van een van onze lodge tenten beschadigd, hier krijgen we een nieuwe voor, en dan wil ik de oude gebruiken om bij onze leef-mobile een afdak te creeëren tegen zon en regen. En dan ist nog even kijken om wat lounge meubulair te timmeren en dan kan het seizoen écht beginnen ^^

En dat is alles wel even voor nu.

Binnenkort eens even zoeken naar een goeie provider en dan wat internet regelen. Robin klaagt dat ik teveel data gebruik, onzinnig, maar goed. Ik hoop dan ook wat plaatjes hier te kunnen uploaden.

De groeten en laters.


  • 21 April 2018 - 14:57

    Bart Van Der Linden :

    Beste Hans,

    Gaat allemaal goed geloof ik. Goed om te horen.

    Succes,
    Pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Nieuwe uitdaging! Italië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 11423

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 07 Oktober 2018

Frankrijk 2018

16 April 2017 - 31 Oktober 2017

Italië

12 Mei 2007 - 05 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: