Eindelijk open! - Reisverslag uit Marseillan, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu Eindelijk open! - Reisverslag uit Marseillan, Frankrijk van Hans Linden - WaarBenJij.nu

Eindelijk open!

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 April 2018 | Frankrijk, Marseillan

Nou, het is dan zover, we zijn open!

Eerste 5 families zijn ingecheckt en blij :) Morgen nog 5 en dan ist wachten op donderdag.

En dan tot 5 mei druppelt het beetje qua gasten, daarna wordt het lekker druk :D

EINDELIJK!!!!!

Ik en mij mijn collega's waren zooooo klaar met de montagecleaning... elke keer weer vervelende verassingen waar we totaal NIET op zaten te wachten..

Maar da's nu over ^^

Ik merk wel dat ik echt even iets aan mijn Frans moet gaan doen, betrap mezelf erop dat ik met Italiaanse woorden reageer, opzich ook wel grappig maar tis leuker als ik een beetje Frans kan brabbelen. Staat ook wel zo netjes. Ook wel handig als je moet communiceren met lokale partijen zoals schoonmaak en onderhoudt.

Zal eens kijken naar een online cursus, en hier eens vragen of iemand beetje les kan geven.

Onze RA heeft zijn ontslag ingediend, collega courier van buursite is ook alweer naar huis, scheelde weinig of er waren er nog 2 weg... en we waren nog niet eens open :O

Heb je soms denk ik.

Maar goed, ik snap het van hun kant wel. Jammer maar helaas, we overleven het (hopelijk) wel zonder hen.

En anders gaan we lachend ten onder!!

Als gevolg is mijn mede courier naar de buursite verhuist en krijg ik ergens in de komen tijd een nieuwe courier.

Ben benieuwd of deze het wel vol(kan)houden (A). Vast wel, het ergste deel is al gedaan :p

Ik zag dat de functie voor RA nog openstaat, dus als je wilt ;) meld je aan en kom lekker in de zon chillen.

Lokaal is er ondertussen wat meer te beleven, meer en meer prullaria winkeltjes die open gaan, veel barretjes en eetgelegenheden.

Er zit zelfs een Hollandse Snackbar, de Tulp, even verderop, collega was heel erg blij met z'n frikandel en bitterballen. Mafkees ^^

Verder moet je het zien als een straatje dat leeft van de toeristen, veel het van zelfde, onzinnige prijzen, betwijfelende kwaliteit ;)

Wat wel tof is, is de markt in het weekeinde, staat te boek als een rommelmarkt. Maar ik vind het meer een mix tussen rommel en een gewone markt. Mensen die duidelijk de zaakjes goed geregeld hebben en mensen die hun zut kwijt moeten. En druk... mijn hemel.. en dat was 2 weken terug... zal nu wel helemaal niet te harden zijn. Maar daar zijn de prijzen voor groente en fruit (en chocolade) weer heel laag, als in de helft van in de winkels. Als alles lekker loopt hier gaan we er maar eens een middagje rustig rondneuzen.

What else....

Het weer... het weer is geweldig, relatief gezien dan, het is heerlijk warm maar soms net een tikkie te warm als je nog ff moet aanpoten, dan loop je lekker te soppen in je kleren. Maar goed, kom ik wel van m'n cookiebelly af (A)

Nu er mensen zijn is het ook anders, het lijkt meer ontspannen, gewoon lekker mobiles voorbereiden voor ontvangst, beetje stofzuigen en doekje over de tafel en klaar (simple versie), ipv van alles eruit halen en op handen en knietjes de boel schrobben tot er na 3 emmers zwart water eindelijk een schone vloer tevoorschijn komt.

En de site is ook veel gezelliger met gasten aanwezig. Voelt het meer als zomerwerk dan schoonmaakdienst.

EN!! we moeten nu weer * verplicht * (soortvan) receptie uurtje doen, lekker boekie lezen in de schaduw ^^

Dus jah.. komt allemaal goed :)

Degroetjesenzo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Nieuwe uitdaging! Italië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11393

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 07 Oktober 2018

Frankrijk 2018

16 April 2017 - 31 Oktober 2017

Italië

12 Mei 2007 - 05 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: